Surat Dari A’awar

Posted: August 14, 2017 in 16 surat dari Syaitan

Jalan Istana Lama

Segala puji bagi Allah Sang Hyang Tunggal,

Surat ini aku tulis selepas Watin terbang jauh. Tahniah kau adalah satu2-nya manusia yang berjaya sampai ke sini. Aku agak sibuk sejak akhir2 ini. Aku sudah tahu kisah kau yang mahu bunuh diri. Dan kami semua merasakan untuk kau bunuh diri adalah satu kerugian buat kami.

Sebab itu kami semua pilih untuk bawa kau jumpa dengan kesemua kami. Aku A’awar, atau kau boleh panggil aku Pengurus Penguasa. Sebenarnya hal kau itu ada terkait dengan apa yang aku buat. Aku berjaya pujuk rayu pemimpin negara ini agar mereka terus memerah rakyat. Agar mereka kekal berkuasa dengan kaya rasa. Jika ada yang mahu melawan tangkap dan beri hukuman. Tapi mestilah dengan perancangan yang teliti bukan sebarangan. Kau antara yang menerima kesan ini. Tapi kau mahu ambil jalan mudah. Aku tidak setuju.

Kau boleh jadi wakil kami sebagai manusia hawa. Kau memang boleh bantu kami. Kau mempunyai sarjana universiti tempatan. Kau sebenarnya layak untuk masuk ke sektor awam. Kau juga boleh dapatkan jawatan tinggi.

Tapi aku sudah pegang semua tu. Jawab hawa.

Ada yang belum kau buat, ikut aku masuk studio. Sambil aku memakaikan hawa jubah lutsinar. Semuanya indah belaka. Fikiran hawa terbang ke udara. Ouh kita tunggu sorang kawan aku.

Dan surat ini aku tamatkan.

Yang menerjang

A’awar

Comments are closed.