Archive for August 12, 2017

Jurnal mimpi jumaat malam

Posted: August 12, 2017 in Jurnal Memori

Sisa-sisa mimpi dalam ingatan.

Hanya ada bomba.

Surat Dari Zalitun

Posted: August 12, 2017 in 16 surat dari Syaitan

Suatu tempat di antara lubang neraka nan gelap

Segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam.

Kehadapan manusia yang membaca surat ini. Surat ini aku tulis selepas aku bertemu dengan hawa. Hawa yang ditinggalkan suaminya. Dengan harta warisan lebih 4 juta. Aku muncul dihadapannya. Hawa tidak terkejut kerana keadaannya sangat rapuh. Bertanya aku mahu apa. Aku tidak menjawab, hanya memapah hawa ke bilik air, mandikannya, salin pakaian, suapkan makanan. Hawa ikut saja apa yang aku arahkan.

Selepas segalanya selesai hawa baru bertanya, aku siapa. Aku adalah Zalitun, syaitan yang menjaga hal ehwal kewangan. Dan kini aku mahu hawa bangkit dari kelesuan. Jangan putus asa. Duit masih banyak untuk dibelanjakan. Lupakan hal kematian. Hawa membuka laptop, login maybank2u, hantar semua duitnya ke e-zakat.

Aku pening kepala, tapi cuba menahan. Aku menyentuh bahu hawa, dan mengatakan.

Kau telah lakukan tindakan yang tepat. Kini kau papa kedana di dunia. Ikutlah aku ke neraka dunia. Hawa memegang tangan aku dan kami pun terbang bersama.

Yang menaip

Zalitun