Persatuan Surreal Malaysia (PeSurMa)

Posted: March 29, 2016 in puisi, Uncategorized

Assalamualaikum semua,

Dengan ini saya melantik diri saya sebagai presiden pertama dalam Persatuan Surreal Malaysia (PeSurMa). Ini rentetan daripada saya yang menjadi kurator twitter seni, di mana pada waktu saya menjadi kurator saya berjaya mengumpulkan pengamal aliran surreal dari penulisan, muzik, filem, lukisan dan yang berkait dengannya.

Saya sudah mempersiapkan beberapa perkara yang perlu dilakukan oleh setiap ahli. Berikut adalah cadangan saya.

  1. Setiap pengamal penulisan, muzik, filem, lukisan dan lain2 (jika ada) perlu melantik ketua agar lebih sistematik perjalanan persatuan ini. Ini bermaksud
    1. Ketua Penulisan Surreal
    2. Ketua Muzik Surreal
    3. Ketua Filem Surreal
    4. Ketua Lukisan Surreal
    5. Ketua lain2
  2. Tiga tahun adalah tempoh kita mengembangkan aliran ini secara drastik dan kritikal di tanah air tercinta yakni Malaysia.
  3. Majalah percuma akan diterbitkan secara online
  4. Ouh apa yang berlaku dalam tiga tahun itu? kita akan buat pertemuan di tengah kota, Dataran Merdeka mungkin. Dan akan cuba bincangkan permasalahan setiap dari kita dalam mengamalkan aliran ini dari bidang masing2. Ini dilakukan awal tahun.
  5. Pada pertengahan tahun kita akan buat pameran surreal Malaysia, berskala besar. Gabungkan terus penulisan, muzik, filem, lukisan dan lain2.
  6. Akan cuba bina satu laman sesawang yang memuatkan video temubual tokoh2 surreal dan dalam masa yang sama menggerakkan surreal tv serta radio
  7. Selama tiga tahun kita akan berhempas pulas mendapatkan pengikut baru serta memberi kefahaman kepada masyarakat apa itu aliran surreal.

Itu sahaja cadangan daripada saya, jika ada rakan2 yang terbaca dan minat untuk turut serta boleh komen atau hubungi saya terus. Ini adalah perjuangan kita! Hidup PeSurMa!

Wassalam

Yang berkhidmat di tengah kota

Sepohon pokok beringin muda

Leave a Reply

