Surat Buat Izrail

Posted: October 25, 2013 in 10 Surat Kepada 10 Malaikat

Kampung Baru
Kuala Lumpur

Segala puji bagi Tuhan yang telah menetapkan hayat setiap makhluk. Dari Tuhan kami datang, kepada Tuhan kami kembali. Selawat ke atas nabi yang juga merasakan betapa peritnya saat ruh dan badan terpisah……….

Assalamualaikum Izrail,

Sihat kau? Aku di sini sihat2. Eh…err…..tanya soalan begitu pada Malaikat Mauttt. Baaanyak sekali aku mahu tulis pada kau wahai Izrail. Aku baru baca buku koleksi komuniti dari Indonesia. @fiksimini

“Saat malaikat maut menemui pemabuk, pemabuk itu menjemput malaikat maut minum. Mereka minum dan mabuk bersama. Pelan2 pemabuk itu membunuh malaikat maut”

Haha. Tergelak aku baca kisah ini Izrail. Umar sang penakluk ada menyebut, manusia yang paling bijak di dunia adalah yang ingat pada MATI. Bayangkan, bayangkan kita semua rasa malaikat maut sedang memerhatikan kita. Ketika tengah menulis ini. Ketika teman2 sedang baca. Ada terpacak malaikat maut di sebelah.

Ok Izrail, kau adalah empat malaikat besar yang terakhir aku utuskan surat. Kau juga satu2nya Malaikat yang akan bertemu dengan aku. Dan entahlah. Aku sering berkata dan bertanya pada diri. Bagaimana kalau aku mampu berkonspirasi dengan takdir. Bagaimana?

Ok mungkin ini soalan yang tidak patut aku tanya. Tapi aku jua mahu tanya, kelak bila kita bertemu. Kau boleh kongsikan bagaimana kau mengambil nyawa mereka2 yang…..seperti….Karl Marx, Gandhi, Badiuzzaman Said Nursi dan lain. Pasti ada cerita menarik bukan?

Aku sedang menonton pembentangan belanjawan 2014 dalam negara aku. Izrail apa pendapat kau tentang negaraku? Sedang nazak atau masih segar bugar? đŸ™‚

Senyuman itu buat kau wahai Izrail. Terima kasih sudi membenarkan aku menulis surat ini pada kau.

Yang gentar
Perewa

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s