Surat Pada Teman Setaman

Posted: September 24, 2013 in Uncategorized

Kg Baru
Kuala Lumpur

25 September 2013

Assalamualaikum,  segala puji bagi Tuhan sekalian alam. Tuhan yang maha pengasih dan maha penyayang. Semoga kita berada dalam limpahan ruah kasihnya. Buat kita yang tidak mempunyai ketiadaan, sedarlah.

Surat ini saya tulis demi meluahkan apa yang saya rasa tidak sepatutnya diluahkan pada teman setaman. Teman setaman, istilah ini sering saya guna pada teman saya nil adriez. Yang mana ia menggambarkan kelompok yang berada dalam satu minat yang sama. Sebagai contoh seni. Sebenarnya istilah ini sudah lama digunakan, boleh rujuk puisi a samad said yang bertajuk seuntai kata untuk dirasa. Menggelarkan teman2 beliau yang berjuang dalam arena seni, sebagai teman setaman. Maka surat ini buat teman setaman di sekeliling saya. Terpulang-lah jika mereka jumpa atau tidak tulisan ini. Kerana saya rasa sudah sampai masanya untuk saya menceritakan apa yang saya rasa bukan pada tempatnya. Kerana ramai yang lebih gemar begini, ramai yang tidak gemar apabila ditegur di hadapan. Yang mana saya adalah orang yang suka menerima teguran dan menegur di hadapan.

Ianya bermula apabila idea untuk berkongsi buku mahu dilaksanakan……….. (bakal bersambung dalam novel bertajuk ‘Jalanan’)

Leave a Reply

