Surat untuk siapa?

Posted: August 6, 2013 in Uncategorized

Tiada alamat

30 Februari 2013

Surat ini untuk siapa? Mungkin dari seseorang yang telah kenal, atau tidak pernah kenal. Mungkin bukan untuk seseorang tapi sesuatu, atau paling klise untuk diri sendiri. Surat ini ditulis ketika saya sedang duduk di atas kerusi plastik, sambil melunjurkan kaki di atas kerus kuning. Untuk mencari jawaban surat ini untuk siapa? Saya serahkan kepada pembaca. Kerana pembaca adalah hakim paling adil dalam dunia mereka.

Seterus-nya,
Tujuan surat ini ditulis adalah amat sukar hendak dileraikan. Kerana saya yang tidak tahu kepada siapa surat ini ditulis. Sebagai contoh, amat mudah mengetahui tujuan jika kita tahu surat ini ditulis kepada doktor contoh-nya, kepada pegawai polis, kepada perdana menteri,  kepada belajan jiwa, kepada ayah dan bonda.  Maka tiada tujuan menulis surat adalah satu tujuan sebenar saya menulis surat. Paradoks.

Isi-nya,
Mencari isi2 untuk ditaburkan dalam surat untuk siapa juga adalah satu permasalahan. Maka, makin ditulis. Makin banyak permasalahan. Apakah harus saya berhenti menulis? Jika tidak, boleh siapa2 membantu saya? Mungkin, mungkin lebih elok surat ini ditujukan buat yang membaca.

Surat untuk pembaca.

Yang menulis
Perewa

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s