Dari cermin mata yang calar balar melihat secara nalar

Posted: July 17, 2013 in Surat dari Kaca Mata

Kampung Padang Balang

Kuala Lumpur

17 Julai 2013

 

Assalamualaikum buat teman2,

Segala puji bagi Tuhan yang menyimpan segala rahasia. Maha pengasih dan Maha penyayang. Semoga kita semua berada dalam dakapan kasih-Nya.

Surat ini ditulis secara spontan, saat detik saya memandang-mandang kategori dalam blog ini. Seperti-nya kurang sekali surat dari kaca mata saya ini. Ia mungkin sudah tidak lihat dunia dari pandangan luar kotak sendiri. Mungkin juga hanya menerima apa ada-nya.

Yang mahu dikongsi hanyalah apa ye. Aduh. Lupa. Hilang kata. Kata itu ada, bermain depan mata. Melompat, menari dan bergolek. Cuma tidak tahu disusun bagaimana. Ouh sekarang bulan puasa.

Selamat berpuasa. Ok. Itu sahaja. Kot. Memang cermin mata calar.

—-update—-

Pelakon. Kita semua adalah pelakon dalam dunia ini. Kita juga adalah watak utama. Dalam filem kita sendiri. Atas skrip yang telah diberikan. Kita jalani hidup. Namun, ada sesuatu yang perlu kita tahu. Bukan filem kita saja yang bermain dalam dunia ini. Persaingan. Pada asalnya perlu. Tapi dalam dunia ini tidak. Kerana apa? Kerana kita sama2 pelakon lain bergabung jua bercantum filem, menjadikan ia satu filem epik! Lebih ramai lebih bagus. Bayangkan satu filem itu dibarisi senarai pelakon terbaik di dunia. Di rahmati hendaknya. Menuju anugerah yang paling dinanti. Yakni bertemu dengan Penulis Skrip. Ayuh! Teruskan usaha menjadi yang lebih baik.

Yang benar
Perewa

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s