surat pada perempuan sempurna (realistifantasi)

Posted: September 20, 2011 in surat pada perempuan

LOT 2125-66A

LORONG HATI

KAMPUNG JIWA TENANG

24434 MALAYSIA

BUMI TUHAN.

Assalamualaikum buatmu perempuan sempurna,

Puji2an paling tinggi buat Tuhan pemilik jiwaku dan jiwamu, Dia memberi seluruh rasa kasih pada seluruh makhluk. Seterusnya Puji dan selawat buat Nabi Muhammad, beliaulah penutup segala nabi dan rasul.dan ingin aku beritahu bahwa engkaulah pemilik cintaku selepas Allah dan Rasul. Semoga berada dalam kesejahteraan yang berkekalan.

Agak janggal untuk menulis pada perkara yang tiada, namun aku percaya kau wujud diluar sana. Menanti aku, yang mana pada detik Tuhan mengatakan “jadi, maka jadilah”, ketika itulah takdir jodoh aku dan kau bertemu.

Maka tulisan seterusnya adalah mimpi2 indah dalam keyakinan utuh bahwa kau juga menungguku.

Ingin sekali aku memberitahu pada dunia engkaulah perempuan sempurna di mataku. Penyejuk mata disaat hatiku gundah. Dan sepertinya kesedihan hilang begitu saja bila kau berada disisi. Hanyalah kegirangan yang muncul. Kau juga sering memberikan buah fikiran yang bernas nan jitu, membantu aku dalam membuat keputusan. Cinta antara kita senantiasa mekar dari hari kehari, tiada limitasi. Dan kemuncaknya sama2 kita berpegang tangan masuk surga Tuhan.

Kau umpama boleh membaca fikiranku, aku rasa inilah hadiah dari Tuhan yang paling bermakna selepas nikmat Islam. Kau tanpa jemu mendengar cerita2ku, dek kerna idealisme kita berbeza. Aku dan kau bertemu saat fikiran kita terbuka. Kau mengajak aku menjadi teman untuk membincangkan persoalan2 masyarakat, duniawi, dimensi ketuhanan dan sebagainya. Hei tak lupa juga kegemaranmu hanyalah nasyid dan juga bacaan Quran. Aku yang mengajar kau mendengar alunan yang lain sedikit daripada itu. Saat engkau berfikiran terbuka itulah aku tersenyum. Alangkah bahgianya aku dan kau.

Aku lupa, menceritakan kecantikanmu. Tapi untuk apa? sebab diluar sana, hanya matamu saja yang bisa dilihat dunia. Cukuplah aku katakan padaku kau adalah purnama

Bahagianya saat membahgiakan orang lain, kau mungkin tidak akan lupa kata2ku itu. Kaulah perempuan yang menenangkan jiwa. Punya segala sifat indah tanpa cela, berkiblat surga dan juga menjadi penuntut dunia akhirat. Aku bangga kau senantiasa mengajakku Istiqomah supaya berada dijalan lurus. Sifat inilah yang aku dambakan selama ini. Mari sama2 kita angkat tangan dan berdoa pada Allah.

Ya Allah, aku bersyukur atas kurnia nikmat cinta ini. Aku lupa bahwa di surga wujudnya bidadari yang sempurna. Namun isteriku ini bagiku adalah ketua seluruh bidadari surga. Moga kau tetapkanlah hati aku dan dia seperti mana tetapnya hati adam dan hawa. Dalam meneruskan hidup di muka bumiMu ini ouh Tuhan, aku memohon dengan sesungguhnya. Masukkanlah aku dan dia bersama2 didalam surgaMu kelak. Ameen.

Selawat pada Rasulullah dan segala pujian syukur padaMu.

Yang telah dimiliki

Perewa

Advertisements
Comments
  1. nurli says:

    smue entries “srt pd pmpuan” sgt2 la mnarikkk…;-)
    tulis lg….=)

  2. Syifa says:

    semoga en Perewa jumpa jodoh yang baik 🙂

  3. perewa says:

    terima kasih. moga2.

  4. fifaz says:

    Agak janggal untuk menulis pada perkara yang tiada, namun aku percaya kau wujud diluar sana. Menanti aku, yang mana pada detik Tuhan mengatakan “jadi, maka jadilah”, ketika itulah takdir jodoh aku dan kau bertemu.

    “Kunfayakun” InsyaALLAH. Doa banyak2. Akan tiba masanya nanti.

    Aku lupa, menceritakan kecantikanmu. Tapi untuk apa? sebab diluar sana, hanya matamu saja yang bisa dilihat dunia. Cukuplah aku katakan padaku kau adalah purnama

    Setuju. Kecantikan wanita bukan untuk dipamerkan. Kecantikan wanita hanya untuk manusia bergelar ‘Suami’.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s